Організація психолого-педагогічного супроводу

 

Склад команди супроводу

Команда психолого-педагогічного супроводу формується для кожної дитини з особливими освітніми потребами, що навчається у школі.

 До складу команди супроводу разом із учителями, асистентом учителя, психологом та іншими працівниками школи та залученими фахівцями входять також батьки дитини. Таким чином команда супроводу володіє конфіденційною інформацією про дитину, її особливості розвитку, медичні дані тощо.

 

Принципи роботи команди супроводу

У центрі уваги команди психолого-педагогічного супроводу є дитина, дотримання і відстоювання її інтересів, повага до індивідуальних особливостей, зберігання конфіденційності та недопущення дискримінації і порушення прав дитини. Досягти цього можливо лише у команді колективу школи із залученням батьків дитини з ООП, а також фахівців ІРЦ та іншої міжвідомчої співпраці.

Організація роботи команди супроводу

Налагодження командної роботи

Команда супроводу зустрічається щонайменше тричі на рік (у вересні, грудні та травні-червні) для засідань, маючи можливість обирати, в якій формі проводити свої зустрічі. Ініціювати зустрічі може будь-який член команди.

Під час зустрічей відбувається обговорення та аналіз результатів навчання дитини, ухвалюються рішення щодо індивідуальної програми розвитку дитини, можливої її корекції тощо. Команда також вирішує питання запровадження індивідуального розкладу відвідування класу дитиною з ООП та інші питання, від яких залежить створення належних умов для інтеграції дитини в освітнє середовище.

Рішення під час засідання команди супроводу ухвалюється за результатами обговорення відкритим голосуванням (за умови присутності не менше 2/3 членів) та оформлюється протоколом.

Водночас учасники команди супроводу працюють із дитиною протягом року, допомагають опановувати програму, проводять корекційні заняття тощо.

Участь батьків

     Активна участь батьків дітей з особливими освітніми потребами в освітньому процесі є однією з важливих умов успішного інклюзивного навчання. Вони є активними і рівноправними партнерами в команді психолого-педагогічно супроводу дитини.

 Для  ефективної роботи команди важливо, щоб батьки:

·         Брали активну участь у засіданнях команди.

·         Надавали команді інформацію про особливі потреби дитини, її темперамент, інтереси, уподобання, способи кращого сприйняття інформації. Розповідали, як проходить освітній процес, які труднощі виникають у дитини.

·         Ініціювати зміни до індивідуальної програми розвитку дитини, якщо батьки вбачають таку потребу, аргументуючи, чому ці зміни необхідні.

·         Узгоджували з командою розклад корекційно-розвиткових занять дитини.

·         Підписували протоколи засідання команди супроводу.

 

                За матеріалами  Державної служби якості освіти.


 
 


 

СУМСЬКА    МІСЬКА     РАДА

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ І НАУКИ

вул. Харківська, 35, м. Суми, 40035, тел. факс (0542) 789-777

E-mail: osvita@smr.gov.ua  

 

 

НАКАЗ

 

 

26.08.2022                                                                                                       № 149

 

 

Про організацію інклюзивного

навчання у ЗЗСО міста у 2022-2023

навчальному році

 

 

На виконання    ст. 20 Закону України «Про освіту», ст. 7 та 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту», відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957  (ділі – Порядок), з метою реалізації права дітей з ООП на освіту, їх соціалізації та інтеграції в суспільство

 

НАКАЗУЮ:

 

1.  Продовжити роботу інклюзивних 3-А, 7, 8-А класів.

2. У період  воєнного стану корекційно-розвиткові заняття для дітей з особливими освітніми потребами (за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу) здійснювати з використанням дистанційних технологій, індивідуальні корекційно-розвиткові заняття можуть проводитися  шляхом змішаної форми навчання у присутності батьків за наказом керівника закладу та погодженням одним з батьків.

         3. Керівникам закладів загальної середньої освіти, де працюють класи з інклюзивним навчанням з 01.09.2022 року:

         3.1.  Створювати постійно належне інклюзивне  середовище у закладах загальної середньої освіти для інклюзивного навчання дітей з ООП.

  3.2.    Організувати протягом двох тижнів з початку навчання, за графіком ІРЦ,  для учнів, які потребують підтримки в освітньому процесі, команду психолого-педагогічного супроводу та забезпечити її роботу в закладі освіти.

         3.3.  Затвердити до 20.09.2022 року індивідуальну програму розвитку кожного учня за формою, визначеною Порядком для організації інклюзивного навчання в інклюзивному класі.

   3.4. Забезпечити з 05.09.2022 року надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) у вигляді занять учням, відповідно до рівня підтримки та індивідуальної програми розвитку,  затвердити графік та розклад їх проведення.

         3.5.   Створити методичне об’єднання педагогів інклюзивного навчання.

     3.6. Затвердити до 01.09.2022 року посадові інструкції асистента учителя, асистента вихователя груп подовженого дня, учителя-дефектолога закладу освіти відповідно до вимог законодавства.

    3.7. Включити до 01.09.2022 року  в номенклатуру справ закладу перелік ділової документації з інклюзивного навчання.

    3.8.  Здійснювати постійний  контроль за станом організації та проведення інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

     3.9. Заслухати питання навчання учнів за інклюзивним навчанням на педагогічній раді у січні 2023 року.

    3.10. Покласти відповідальність за збереження здоров’я учнів з ООП інклюзивного класу на асистента вчителя, класного керівника та вчителів-переметників.

  4.     Асистентам вчителя забезпечити протягом навчального року:

4.1.  Виконання посадових обов’язків асистента вчителя.

4.2.  Соціальний супровід дитини з особливими освітніми потребами.

4.3.  Розробити до 16.09.2022 року спільно з учителями-предметниками інклюзивного класу, батьками дітей з особливими освітніми потребами, практичним психологом, соціальним педагогом і заступником директора з навчально - виховної роботи індивідуальну програму розвитку та індивідуальний навчальний план на кожного учня інклюзивного класу за програмами рекомендованих висновками про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

 4.4.  Вести учнівське портфоліо для відображення навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами, розвитку їхніх інтересів.

 5. Учителям-предметникам, які працюють в  інклюзивних класах, вчителям початкових класів, де організовано  інклюзивне навчання та класному керівнику класу з інклюзивним навчанням:

 5.1. Забезпечити особистісно-зорієнтований підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби учнів.

 5.2.  Здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальним навчальним планом.

5.3.       Залучати дітей з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів з урахуванням її інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей та її стану здоров’я.

5.4.     Запобігати проявам негативного ставлення в учнівському колективі, дискримінації, вести цілеспрямовану роботу з учнівським колективом класу, спрямовану на виховання толерантності, добра, милосердя.

5.5.          Забезпечити постійну співпрацю з батьками дитини з ООП.

6.                 Бібліотекарю школи організувати забезпечення підручниками дітей з особливими освітніми потребами.

7.                 Практичному психологу:

7.1.          Вивчити протягом вересня – жовтня 2022 року стан адаптації учнів з особливими освітніми потребами інклюзивного класу.

7.2.          Надавати систематичну консультативну допомогу вчителям-предметникам, які викладають у класах з інклюзивним навчанням, у створенні сприятливих умов адаптації учня з особливими освітніми потребами, психологічно комфортного перебування в учнівському колективі.

7.3.          Здійснювати психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами.

8.                 Заступнику директора відповідального за організацію роботи в інклюзивному класі:

8.1.          Взяти під особистий контроль організацію навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах, проведення спеціалістами корекційно-розвиткових занять, соціально-психологічного супроводу цих учнів психологічною службою, здійснення аналізу результативності освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням та рівня навчальних досягнень учня з особливими освітніми потребами.

8.2.  Інформувати щомісяця на нараді при директору про стан освітнього процесу з інклюзивним навчанням.

9.  Зняти з контролю наказ управління освіти і науки Сумської міської ради від 26.08.2021 № 244 «Про організацію інклюзивного навчання у ЗЗСО міста у 2021-2022 навчальному році».

10. Заступнику начальника управління освіти і науки Гончаровій Н.О. зробити відповідні зміни в штатному розкладі шкіл.

11. Контроль за виконанням цього наказу покласти на головного спеціаліста управління освіти і науки Феденко О.О.  

 

 

 

Начальник управління освіти і науки                                   Неля ВЕРБИЦЬКА

 

 

 

Олена ФЕДЕНКО 789-750 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 


 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 5,

м. СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(КУ Сумська ЗОШ № 5, м. Суми)

 

НАКАЗ

 

30.08.2022                                           м. Суми                                                      №72

 

Про організацію інклюзивного

навчання у закладі освіти   у 2022-2023

навчальному році

 

 

На виконання    ст. 20 Закону України «Про освіту», ст. 7 та 26 Закону України «Про повну загальну середню освіту», наказу управління освіти і науки Сумської міської ради №149 від   26.08.2022 р., відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти,  затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957  (ділі – Порядок), з метою реалізації права дітей з ООП на освіту, їх соціалізації та інтеграції в суспільство

 

НАКАЗУЮ:

 

1.   Протягом 2022-2023 навчального року продовжити роботу інклюзивних 3-А, 7, 8-А класів.

 

2.У період  воєнного стану корекційно-розвиткові заняття для дітей з особливими освітніми потребами (за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу) здійснювати з використанням дистанційних технологій, індивідуальні корекційно-розвиткові заняття можуть проводитися  шляхом змішаної форми навчання у присутності батьків за наказом керівника закладу та погодженням одним з батьків.

Протягом навчального року

 

3.     Заступнику директора з навчально-виховної роботи Сенецькій Л.С. з

01.09.2022 р.:

3.1.          Створювати постійно належне інклюзивне  середовище у закладі

загальної середньої освіти для інклюзивного навчання дітей з ООП.

3.2.    Організувати протягом двох тижнів з початку навчання, за графіком ІРЦ,  для учнів, які потребують підтримки в освітньому процесі, команду психолого-педагогічного супроводу та забезпечити її роботу в закладі освіти.

         3.3.  Затвердити до 20.09 2022 року індивідуальну програму розвитку кожного учня за формою, визначеною Порядком для організації інклюзивного навчання в інклюзивному класі.

   3.4. Забезпечити з 05.09.2022 року надання психолого-педагогічних та корекційно - розвиткових послуг (допомоги) у вигляді занять учням, відповідно до рівня підтримки та індивідуальної програми розвитку,  затвердити графік та розклад їх проведення.

    3.7. Включити до 01.09.2022 року  в номенклатуру справ закладу перелік ділової документації з інклюзивного навчання.

    3.8.  Здійснювати постійний  контроль за станом організації та проведення інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.

     3.9. Заслухати питання навчання учнів за інклюзивним навчанням на педагогічній раді у січні 2023 року.

 

4.                 Покласти відповідальність за збереження здоров’я учнів з ООП інклюзивного класу на асистента вчителя, класного керівника та вчителів - предметників.

 

  5.   Асистентам вчителя забезпечити протягом навчального року:

          5.1.  Забезпечити виконання посадових обов’язків асистента вчителя.

          5.2.  Соціальний супровід дитини з особливими освітніми потребами.

          5.3.  Розробити до 16.09. 2022 року спільно з учителями - предметниками інклюзивного класу, батьками дітей з особливими освітніми потребами, практичним психологом, соціальним педагогом і заступником директора з навчально - виховної роботи індивідуальну програму розвитку   на кожного учня інклюзивного класу за програмами, рекомендованими висновками про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

 5.4.  Вести учнівське портфоліо для відображення навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами, розвитку їхніх інтересів.

           5.5.  Інформувати щомісяця на нараді при директору про стан освітнього процесу з інклюзивним навчанням.

 

 6. Учителям - предметникам, які працюють в  інклюзивних класах, вчителям початкових класів, де організовано  інклюзивне навчання та класному керівнику класу з інклюзивним навчанням:

 6.1. Забезпечити особистісно-зорієнтований підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби учнів.

 6.2.  Здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальним навчальним планом.

 6.3.  Залучати дітей з особливими освітніми потребами до позакласних та позашкільних заходів з урахуванням її інтересів, нахилів, здібностей, побажань, індивідуальних особливостей та її стану здоров’я.

6.4. Запобігати проявам негативного ставлення в учнівському колективі, дискримінації, вести цілеспрямовану роботу з учнівським колективом класу, спрямовану на виховання толерантності, добра, милосердя.

            6.5. Забезпечити постійну співпрацю з батьками дитини з ООП.

         7. Бібліотекарю школи організувати забезпечення підручниками дітей з

особливими освітніми потребами.

 

8.Практичному психологу:

     8.1. Надавати систематичну консультативну допомогу вчителям -

предметникам, які викладають у класах з інклюзивним навчанням, у створенні сприятливих умов адаптації учня з особливими освітніми потребами, психологічно комфортного перебування в учнівському колективі.

8.2.          Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.

 

9.                 Заступнику директора відповідальній за організацію роботи в інклюзивних класах:

9.1.          Взяти під особистий контроль організацію навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах, проведення спеціалістами корекційно - розвиткових занять, соціально-психологічного супроводу цих учнів психологічною службою, здійснення аналізу результативності освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням та рівня навчальних досягнень учня з особливими освітніми потребами.

10.              Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Директор                                                                             Борис БОГОДУШКО

 

 

 

 

 

 

 


Витяг

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році

        У 2022/2023 навчальному році в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами) освітній процес у закладах загальної середньої освіти, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами, в т. ч. спеціальних, організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» інших актів законодавства з урахуванням безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.

        Утворювати  інклюзивний клас та організовувати інклюзивне навчання у разі звернення  одного з батьків (інших законних представників) учня, на підставі їх заяви та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що надається інклюзивно-ресурсним центром, з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром.

        Оскільки основним пріоритетом в умовах військових дій залишається безпека всіх учасників освітнього процесу, Міністерством розроблено чотири моделі організації освітнього процесу в залежності від місця перебування здобувачів освіти:

      - учні, які перебувають на безпечній території України, можуть здобувати освіту за очною, дистанційною, сімейною, екстернатною формами навчання, або у змішаному форматі, що передбачає поєднання очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій;

      - учні, які є внутрішньо переміщеними особами можуть здобувати освіту за очною (за новим місцем проживання), дистанційною (у закладах освіти за новим місцем проживання, або у закладі освіти, в якому навчалися раніше), сімейною (за попереднім або новим місцем проживання), екстернатною (за місцем фактичного перебування) формами навчання або у змішаному форматі, що передбачає поєднання очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій (за новим місцем проживання);

      - учні, які перебувають за кордоном, мають можливість здобувати освіту за очною (у закладах освіти країни перебування або українських школах та класах з використанням технологій дистанційного навчання або екстернату (за дистанційно формою) з окремих предметів (українська мова та література, історія України, географія), дистанційною (у своєму закладі освіти або у будь-якій школі на безпечній території, екстернат у Міжнародній українській школі (МУШ) та навчання у недільній школі відповідного філіалу МУШ), сімейною (за рішенням батьків та отримання дозволу відповідного органу в країні, у якій перебуває дитина з обов’язковим прикріпленням до закладу освіти, який надає послуги екстернату або дистанційної приватної школи), екстернатною (у своїй школі, якщо заклад надає такі послуги, або у будь-якій школі на підконтрольній території України) формами;

        - учні які знаходяться у зоні проведення активних бойових дій або на тимчасово окупованій території можуть здобувати освіту за дистанційною формою (у закладах освіти на підконтрольній території), екстернатною (у будь-якому закладі на безпечній території), сімейною формою (у закладах, розташованих на підконтрольній Україні території). Звертаємо увагу, що освітній процес в офлайн-режимі запроваджується в закладах загальної середньої освіти, які мають відповідно обладнані укриття для всіх учасників освітнього процесу, та за наявності паспорта безпеки. Кількість учасників освітнього процесу, які одночасно перебувають в закладі повинна відповідати розрахунковій місткості споруд цивільного захисту.  

          При організації освітнього процесу в очному або змішаному режимі слід забезпечити безумовне переривання освітнього процесу, що здійснюється в приміщенні закладу освіти, у разі включення сигналу «Повітряна тривога» або інших сигналів оповіщення.

         Другим незмінним пріоритетом для Міністерства освіти і науки України залишається забезпечення сталості навчання та викладання, незалежно від того чи здобувачі освіти вимушено переміщені до більш безпечних регіонів України, чи виїхали за кордон, залишаються на тимчасово окупованих територіях чи територіях ведення активних бойових дій. Діти з особливими освітніми потребами є найбільш вразливою категорією серед здобувачів освіти, які в умовах воєнного стану потребують особливої підтримки та уваги. Важливо забезпечити продовження здобуття освіти такими дітьми із створенням всіх необхідних умов з наданням психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткових послуг незалежно від місця перебування таких учнів.  

        Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» органи управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, зокрема у підпорядкуванні яких перебувають заклади загальної середньої освіти (далі – заклади освіти) та установи освіти, мають забезпечити та організувати: здобуття загальної середньої освіти для здобувачів освіти за будь-якою формою, що може забезпечити заклад освіти та є найбільш безпечною для них. 

 

      Освітній процес для дітей із затримкою психічного розвитку в інклюзивних класах організовується відповідно до рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру, визначеного типу (категорії) особливих освітніх потреб (порушень), рівня підтримки, який був рекомендований ІРЦ, відповідно до освітньої програми закладу освіти з урахуванням корекційно - розвиткового складника.  


 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ директора  Комунальної

установи Сумська

загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №5    

01.09.2021  №______

 

ПОЛОЖЕННЯ
про команду
психолого-педагогічного супроводу дитини
з особливими освітніми потребами в Комунальній установі

Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5

 

 

І. Загальні положення

1.   Це Положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (далі - Команда супроводу), які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладі загальної середньої  освіти.

2.   У Положенні терміни вживаються в такому значенні:

·       індивідуальна навчальна програма - документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожного окремого навчального предмета у процесі навчання у закладі загальної середньої освіти з метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами (далі дитини з ООП). Містить перелік тем матеріалу, що вивчається, рекомендації щодо кількості годин на кожну тему, час, відведений на вивчення всього курсу;

·       індивідуальний освітній план - документ (частина ІПP), що визначає послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі освіти компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії.

         Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законі України “Про освіту”.

3.   Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП.

4.   Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності.

5.   Заклад освіти на підставі Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти розробляє власне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

 

ІІ. Склад учасників Команди супроводу

1. Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.

2. До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:

·  постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель початкових класів (класний керівник), учителі, асистент учителя, практичний психолог, соціальний педагог, учитель-дефектолог (з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП) та батьки або законні представники (далі - батьки) дитини з ООП тощо;

·  залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти.

 

ІІІ. Принципи діяльності Команди супроводу

1.   Основними принципами діяльності Команци супроводу є:

·       повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;

·       дотримання інтересів дитини з OOП, недопущення дискримінації та порушення її прав;

·       командний підхід;

·       активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітньогопроцесу та розробки IПP;

·       конфіденційність та дотримання етичних принципів;

·       міжвідомча співпраця.

 

IV. Завдання Команди супроводу

1.   Команда супроводу виконує наступні завдання:

·  збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПP;

·  визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;

·  розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;

·  надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;

·  створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;

·  проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;

·  проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників; батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини; формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.

 

V. Основні функції учасників Команди супроводу

Адміністрація закладу освіти (заступник директора з навчально-виховної роботи):

·       формування складу Команди супроводу;

·       призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

·       організація роботи Команди супроводу;

·       контроль за виконанням висновку ІРЦ;

·       залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;

·       контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;

·       розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;

·       залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;

·       оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;

·       моніторинг виконання ІПР.

 

Практичний психолог:

·       вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;

·       психологічний супровід дитини з ООП;

·       надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP¹;

·       надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;

·       консультативна робота з батьками дитини з ООП;

·       просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом, учителем-дефектологом здійснюється відповідно до чинного законодавства.

 

Соціальний педагог:

·       соціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;

·       виявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;

·       вивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;

·       соціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;

·       інформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;

·       надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;

·       захист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

Учитель-дефектолог (учитель-логопсд, сурдопедагог, тифлопедагог,олігофренопедагог):

·       надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП  згідно з ІПP;

·       моніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно з  ІПР;

·       надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);

·       консультативна робота з батьками дитини з ООП.

 

Учитель початкових класів (класний керівник), учителі предметів:

·       забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;

·       підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;

·       участь у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;

·       розробка індивідуальної навчальної програми в закладі загальної середньої освіти,

·       визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;

·       створення належного мікроклімату в колективі;

·       надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дитиною з ООП.

Асистент учителя:

·       спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

·       участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;

·       участь у розробці ІПP;

·       участь у підготовці індивідуального навчального плану ;

·       адаптація освітнього середовища; навчальних Матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;

·       оцінка спільно з учителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

·       підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;

·       надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.

Батьки дитини з ООП:

·       доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);

·       прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;

·       створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Медичний працівник закладу освіти:

·       інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;

·       за необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.

 

VI. Організація роботи Команди супроводу

1.   Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на  заступника директора з навчально-виховної роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.

2.   Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

3.   Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом навчального року. За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.

4.   Головою засідання Команди супроводу є заступник директора з навчально-виховної роботи.

5.   Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).

6.   Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.

7.   Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

 

VII. Організація надання психолога-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами

1.   Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності), результатів понятого-педагогічного вивчення дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП упродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу. ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти.

2.   Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі освіти двічі на рік (у разі потреби  частіше).

3.   Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальний навчальний план та індивідуальну навчальну програму в закладі загальної середньої освіти.

4.   Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.

5.   Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.

6.   У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.

7.   Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.

 

8.   Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та (або) залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.